Tuesday, February 8, 2011

Interview Experience

Aku baru je lps interview pengesahan jawatan untuk pangkat DG41 kt Bahagian Teknlogi Pendidikan Johor. Malam td survey dulu tempat dgn my fiance takut2 kalu xjmpa jln..thanks a lot to her sebab balik keje je kne layan aku g sana walaupun penat br abis ot kt hospital...

Pkl 6.30 pagi lagi aku dh bertolak nk elak jam..jalan still lengang lagi ms tu so aku berjaya sampai awal dalam lbh krg 6.50 am...so sempat la aku study cket dgn member yg kebetulan kne tmpt yg sama dgn aku...

Aku dapat bilik nombor 2 and ada lbh kurang 12 orang yg kne bilik yang sama...tapi turn aku dpt no 9...lama jgk la nk kena tngu ..dlm pkl 9.30 baru la sampai turn aku

Antara soalan yang ditanya oleh Dato' Dangiran b Hj Mustafa ialah:

1) Makna ilmu dan fungsi ilmu dlm FPK
2) Pedagogi: Sejauh mana keberkesanan ICT dalam pendidikan
3) Isu semasa: Bagaimana nak mengurangkan kadar kemalangan jalanraya
4) Pengetahuan Am: 7 tugas2 khas Raja Melayu
5) Bonus: Berapa kali 1000 diperlukan untuk jadi sejuta? Sng je kot soaln ni

Aku rasa syukur sngt dpt penginterview yg bnyk wat ati aku cool walaupn sblm tu rs mcm nk pecah jantung sebab nervous. Dia bnyk senyum n explain soalan yg perlu dijawab so aku x la rasa beban sngt walaupn dlm otak ni bergelora tgh pikir satu benda lain yg baru je berlaku masa nk melangkah masuk ke dalam bilik tu. Adoii...hati kacau lagi...

Tp aku tgk mcm lulus je sebab sume aku dpt jawab walaupn kadang2 point aku berterabur n xberapa betul...yg penting aku ada keyakinan untuk setiap soalan yang aku jawab n ada gaya pegawai DG41 pn dh kire ok kot...

No comments:

Post a Comment